در سوگ محمود بريالي
نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در دنمارک نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در دنمارک

با اندوه و درد فراوان ، در گذشت نابهنگام زنده ياد محمود بريالي ، اين شخصيت برازندۀ سياسي کشورما را به مردم زحمتکش افغانستان و همه نيرو ها و عناصر ترقي خواه و آزاد انديش افغانستان ، آناني که به دموکراسي و عدالت اجتماعي مي انديشند ، و به خانواده محترمش ، بخصوص جميله ناهيد ، خانم آگاه ، مبارز ، صبور و متحمل وی و فرزندان عزيزش از عمق قلب تسليت ميگوييم و در اين غم بزرگ و جانسوز با آنها خود را عميقا شريک ميدانيم.

 

زنده ياد محمود بريالي در طي سالهای طولاني کار و فعاليت خسته گي ناپذيرش در جنبش ترقي خواهانه کشور و در جهت تحقق آرمانهای والا و انساني مردم زحمتکش افغانستان ، آنچه از خود بجا گذاشته است ، همواره در ذهن و روان بخش بزرگي از رهروان اين راه ، با احترام باقي ميماند و بحيث يک تکانه نيرومند در تأمين اين آرمانها ، جنبش و نهضت ترقي خواهانه را ياری ميرساند.

 

اين شخصيت آگاه ، مدبر ، متواضع ، دلسوز ، مهربان و رفيق ، درسختي ها و دشواری های  مبارزۀ اجتماعي و سياسي ، با شهامت و متانت ايستاد و با افتخار زنده گي کرد. وي چنان شخصيت فرهيخته يي بود که همواره در جهت کسب آگاهي هاي بيشتر سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و ادبي ، سعي و تلاش بي دريغ مي نمود و صميمانه اين آگاهي ها را به اختيار ديگران ميگذاشت. وي با دلسوزي فراوان در جمع آوری مجموعۀ بزرگي از کتابهاي عرصه های مختلف حيات فرهنگي و اجتماعي کشور و به زبان های مختلف کوشيد که با تأسف اين گنجينۀ عظيم در جنگهای تنظيمي ، با ساير ميراثهای فرهنگي و تاريخي  کشور برباد رفت.

 

حالا ديگر اين شخصيت ارجمند و آگاه  ، عملا با ما نيست ، ولي ياد وي و آرمانهای وي ، همواره با ما خواهد بود.

 

روانش را شاد مي خواهيم و راهش را روشن.

 

اعضأ و هواخواهان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در دنمارک

 

8 دسمبر 2006

 

 

 


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها